fredag 8 januari 2016

Det håller på att bli lite mildare just nu  är det -21   och vackert väder är det med ute.
Tar bilder inomhus idag och ut genom fönstren ,lite roligt måste man få ha  tycker jag och fortfarande så leker jag mig fram för att lära mig och upptäcka saker och ting . Kul är det när det blir bra , men jag tar även kort /bild med mobilkameran.


                                        Detta tog jag med mobilen  rimfrost på ett av fönstren . Det
                                     är ju så otroligt vackert .





                                     Sedan skuggan av trädet på grannens  hus mitt i mot.  Det kanske inte är så
                     märkvärdigt men  jag ser väl ibland saker och ting  på ett annorlunda sätt .









   Från frostiga och skuggiga väggar till blommor . Blommor som jag sådde förra våren skulle ha gjort det vid denna tid men så blev det ju inte . Men plantorna lever än  och det är ju tummen upp .



Pelargonier  som jag sådde  för sent överlever gör dom i alla fall. Ska plantera om dom sedan i vår  till större krukor . Och jag har funderat på  vad jag skulle börja så nu inför sommaren . Jag fick en massa funderingar  härom dagen på sommarstugan  sambons alltså . Där  får jag  så hur mycket jag vill  enligt han . Men av erfarenhet så ska jag inte ta på mig allt för mycket heller . Det är alltid roligt att se hur det växer och frodas
men det växer och blir större och tar plats med .  Och vi har ju inte hur mycket som helst  heller så det gäller att tänka  sig för noga och flera gånger och dividera med sig själv.
Men kul är det  :)


Sedan har vi då orkidér som vi har i vatten hela tiden ,många säger att det ska INTE stå i vatten för annars dör dom .  Våran stug granne  hon hade läst i en veckotidning och hon provade  och det funkade . Visade min sambo detta och vi provar med och DOM  lever fortfarande och kommer med nya liv och knoppar  och de slår ut .




Roligt att se och följa  när det börjar skuta iväg  med nya skott  och sedan  knoppar som bildas och sedan att slå ut . MAn blir så glad av att se livet spirar omkring en i vardagen .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar