tisdag 12 januari 2016

Idag har jag varit  igång   jag vaknade tidigt av en dröm och klev upp för jag ville inte drömma mera . Så jag steg upp och plockade fram den stora grytan  för igår kväll innan jag la mig så tog jag fram  köttben som jag skulle koka på idag.  Har kokat kött soppa  och det blev mycket , nästan  till ett helt regemente  ha ha ha . Ja  det blev  mycket ,men vad gör det !   Jag har tappat upp  byttor som jag ska frysa ner  så det finns att plocka fram när jag inte har ork att laga mat .
Tyckte med att vi kunde bjuda över sambons mamma på middag , hon gillar köttsoppa så det passar ju bra.  

Sedan hade jag tid hos sjukgymnasten  som hjälper till att fixa till bäckenet med , Det har legat galet länge nu . Jag var hos han strax innan jul  och det sista nu har varit  lite knas med alla muskler som har gjort sig påmind om att de drar och knyter sig. Rättare sagt det är som knivar som skär i mina muskler  , blir ju så när det blir sned belastning på kroppen . Obalans i högsta grad  , känns väldigt skönt nu för nu är det stilla och ro i kroppen . Men tyvärr så brukar musklerna dra tillbaka  det som dom är vana vid under en sådan lång års tids vana med bäcken är  galen .    Men det känns super duper skönt att få slappna av  ett tag .







  Får ligga med värme dyna under ryggslut och med benen i typ 90 grader vinkel . Ibland så är det som
om det låser sig när man ligger där . Det är så mycket i kroppen som måste hänga  med på . Och i bland har det hänt att jag inte kunde ligga still  med benen på kudden  utan fått  grejat på tills det försöker släppa i smärtan  och låsningarna . Ja  när folk ser mig komma gående så brukar dom fråga om jag har ont i ett ben .... Joooo jag har ju som  de ja .....


Det händer många gånger jag brukar både morra när det gör ont  / hugger till  och när det är för ........  alldeles för ont  ja då kan jag inte hålla tillbaka tårarna . Sedan så  får jag lätta på trycket inom mig  sedan så kämpar jag vidare.    Nu ska jag inte skriva här och beklaga mig .  Men ibland så lättar det trycket att få spy ut galla lite   och sedan så kämpar man vidare  .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar