onsdag 13 januari 2016

Idag så dansade  nej jag städade ut julen , det är ju tjugonde knut så dansas julen ut  sjunger man ju . Så  jag hade  både julmusik först men tog över till något  allmänt och lugn musik .
För en tid sedan så började jag tänka på påsken  ! Kan ni tänka er det , julen var ju inte  över men fick en sådan lust till pynt inför påsken . Reflekterade  över detta själv  ska ni veta .  Jag tänka på påsken redan nu , men det är nog för att jag ser fram i mot den ljusare årstiden . Så jag städade ut julen och välkomnade  ljuset med  allt som  tillhör .





Jodå jag blev nöjd ... När jag satte mig ner vid köksbordet och kände in så tyckte jag att det blev så där konstigt kallt och opersonligt  på något konstigt sätt . Det var så där (visserligen  lite grejer framme  och  om man ska tänka på jing å jang  eller hur det nu stavas   ,,,så skulle det vara öppet och fritt så energierna ska kunna flöda fritt så att säga . Men  jag fixade till lite och min sambo fixade med .



              Jag gillar när ljuset kan komma in i rummet.  Så de spetsgardiner som jag hittade tyckte jag
                   passade bra.  Jag tittade på lite andra gardiner men det  slutade med dessa  lite romantiskt
               och  hemtrevligt. Även så den lilla kappan ovanför bänken är ju lite mer robust i tyget men
                den är söt och det gick i blått och vitt så det passade bra med allt annat med i köket .




               Så när jag kom hem från lite ärenden på byn så såg jag redan i fönstret att  mitt underbara hjärta
              hade tänt ljus som var höga  så det var pricken över det som fattades . Jag hade tänkt på ljus tidigare men glömde bort det . Men han fixade till det hemtrevliga .  Julblomman i både fönstret Amaryllisen får stå kvar och visa sig så vacker hon är  ,lika så den vackra röda  blomman på köks bordet .
Det blev mycket mera varm och ombonat kök  igen .







                       Medan jag har stökat och städat inne har det blåst rejält  ute idag ,grannens flagga har stått
                       mera rakt ut än hängt  slappt rakt ner . Blåser så fågelbordet ja det som jag brukar fotografera med fåglarna på svänger där ute .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar