tisdag 26 januari 2016

 Under en tid  så har min pappa varit på sjukhus  den sista gången blev han inlagd  den 21/12 2015 .
Han hade tappat sina krafter  under en lång period  och varit inne på sjukhuset tidigare i höst  men så fick han komma hem  så småningom . Men tyvärr så fick han inte vara hemma så länge fören han hamnade på sjukhus och blev kvar där , och under vistelsen så hade han otur att få både magsjuka och en kraftig förkylning  . Men den 18/1  2016 så fick han en stor stroke  som han inte klarade   den 24/1 2016 somnade han in  på kvällen .
Min älskade pappa


Han var en godhjärtad man  med omsorg för folk och fä  , satte barnen i första rum  tog parti  för den svage .
Fostrade 4 barn  själv  jobbade heltid  för att det skulle gå runt .

Han fick och han med 9 barnbarn och ett barnbarnsbarn  <3   Han fick veta att det andre barnbarnsbarn var på väg  . Han fick uppleva fantastiska år med sina nära och kära  och vi har så många roliga härliga minnen .
















Mats Hansson  född 1939-07-12  i Hällnäs  tillsammans med sina 3 syskon

Han fick 3 barn  och så kom jag till på sidovägar  men han tog hand om mig innan jag ens var född   och kämpade för att jag skulle få stanna hos han .Jag fick  det   och det är jag så tacksam och glad och lycklig för fast jag inte var hans avkomma . Men jag tackar för högre makter att jag fick växa upp hos han och mina 3 syskon  som jag älskar alla. Har inte kunnat få bättre barndom än vad jag har fått.

Pappa lärde mig fiska  och sätta på metmasken på kroken  , vi var många gånger ute på Lillsandsjön  under somrarna  men även så under vintern och pimplade . Han älskade att fiska  i lugnt men även så strömt vatten.
Som liten så åkte vi upp till fjällen   på semester tur tripp   och där blev det med fiske i forsarna .

Han lagade till klimpmjölk  men även så klimp med lingonsylt och smör  ,skorpor med varm mjölk  ,   blöta  kokt i mjölk . Det var den enkla maten som var så god , han tog bort lingonen och tog fram saften ur lingonsylt burken åt mig . Han  tog mina bröder ut i skogen  för att dra hem de kvist ved som  fans efter något kalhygge  ut i riset bland myggen . Han kapade veden   tillsammans med oss fast mina bröder  tyckte det var döö tråkigt , ha ha

Han körde fram och tillbaka med mig till tandläkarhögskolan för jag skulle ha tandställning .Han var orolig för sin äldsta dotter som hamnade på sjukhus  en sväng lika så jag för brutet ben  och stukade fötter .
Han som många andra föräldrar  omsorgade för sina 4 barn .

När vi barn växte upp och flyttade hemifrån så fick han 5 underbara barnbarn  som var nästan grannar med han . Han var deras underbara farfar  i vått och torrt  och massor av kärlek . Han lärde dom lika  som han lärde oss  och säkerligen massor av mera .

4 barnbarn till fast inte lika nära  2 av dom längst bort ända ner i  Göteborg  men lika mycket kärlek och glädje för dom  och så mina två barn som jag försökte  ta mig till morfar så mycket jag bara kunde .  var där hela dagar och sov över där  i mån om tid och möjlighet .

Ja våran pappa morfar och farfar  och svärfar har varit med oss  i glädje och sorg     deltagit varje minut .




Tack för att vi fick dig som pappa  morfar och farfar  svärfar  och bror . Vi älskar dig och kommer alltid att älska dig  i minnen finns du  och dom ska vi plocka fram och berätta för varandra  och tokroliga saker och äventyr som du har varit med om och tillsammans med dessa  ska vi minnas dig  så länge vi lever .



2 kommentarer: