lördag 2 januari 2016

  Gott Nytt ÅR   2016

Ja så var det ett nytt år med nya möjligheter nya utmaningar  nya nappa tag . En oskriven bok  med blanka blad  i livets bok . Det ska bli spännande att få blicka tillbaka sedan inför när boken är skriven och se och reflektera vad som hänt . Jag brukar göra det  i mellan varven under året som pågår , jag har redan blickat  tillbaka  och både tänkt och funderat och minns vad som hänt . Både helt otroliga saker och lite mer jobbiga saker  men det är ju så livet är i bland mer eller mindre .

Men så finns det saker som man har längtan efter som kommer att ske under året som ligger framför en  :)
 Solen  som kommer att stiga högre upp  himla valvet under dagarna och dagarna blir längre  och  jag brukar tänka ibland  när det är en vacker dag att nu dröjer det inte länge tills det är grönt igen .Vips så är det grönt, ibland så går tiden så fort  både på gott och ont .
Jag försöker påminna mig om att vara mer uppmärksammad över varje dag  och se mig omkring  och det gäller mest  naturen  så jag ska hinna med att hänga med .  För dagarna går så fort när man tar allt så för givet och vardagens gråa stunder flyter på , man hinner inte stanna upp och bara vara  här och nu .



Tankar som påminner om vad sårbar man är när tiden rullar iväg  med en när man väl börja tänka efter . Så jag försöker verkligen att tänka efter och stanna upp  och njuta av nuet .





      När man får uppleva de små ögonblicken i vardagen  när ljuset är som vackrast så uppfylls jag med en sådan sprudlande glädje   att jag vet inte riktigt vet vart jag ska göra av med allt .



Så det ska bli verkligen spännande att få följa med på resan detta nya år som just börjat .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar