torsdag 7 januari 2016

  Det har varit rejält kallt några dagar nu   runt -25  men på vissa ställen omkring här så har det varit -30
och på det så har  kallvatten ledning frusit . Tur nog så har vi varmvatten än  , min sambo förklarade att varmvattnet kommer från fjärrvärme så det finns . Men så ligger kall vattnen ledningen tydligen så tokigt till så det fryser , men som tur är  det är bara i köket som det har frusit  inte det som är i badrummet rinner det både kallt och varmt. Så  det är  tydligen att vi kanske så vi får börja tänka  att isolera bättre   kallvatten ledningen som går till köket så inte detta upprepas . Samma hände  förra året när det var så här kallt .

Men från vatten frusna ledning till Amaryllis lök som håller på att slå ut och mitt blåbärs ris som jag plockade tidigare i höst men hade det kvar ute i garaget någon månad och igår köpte jag röda Tulpaner .



                               Jag  tycker det är så himla vackert med Blåbärs ris och röda  Tulpaner
                                Men risen  brukar inte finnas varje gång  man önskar det  och  det är typ
                                under vissa perioder som Blåbärs ris är i buketterna  ute i  butikerna  med. Så jag
                                tänkte i höstas att nu ska jag plocka riset själv innan det blir snö ute i skogarna .


2 kommentarer: