söndag 31 januari 2016

God morgon   

Igår var det strålande vackert  och milda grader , vi åkte till stugan igår för att min underbara sambo skulle hämta  både en vattenpass och en grovdammsugare . Hans yngsta son håller på att renovera  nedre våningen , det har varit en affärs lokal men nu ska det göras om till lägenhet . Så det grejas på  och det ska vara något sådär klart innan den sista februari  så det ska bli spännande . Sedan flyttar sonen in med sin tjej  så det ska bli  skönt att inte undervåningen ska stå tom .  I detta mindre samhälle  med ca 7-8 tusen  invånare så  har tyvärr  fler affärer fått lägga igen  och då blir det tomma lokaler . Så min sambo som äger huset fick idén
av sin son att  göra om det till en lägenhet för han ville flytta från sin nuvarande lägenhet . Blev en mycket bra idé tyckte även sambon  , gjorde slag i saken   så nu är det en bygg arbetsplast  där nere . Ska fixa lite bilder  sedan idag.  de har ju redan börjat att greja på där , det ska bli så spännande att se slut resultatet. 

Men i från i går från stugan med tussarna springande  där  det var upp skottat så hade dom jätte roligt . 















Min underbara sambo han fick  trampa i snön . Även om det inte är så jätte mycket snö  här uppe hos oss men  för mig så allt som tar i mot  och jag får lyfta mitt ena ben  ja det fixar jag inte . Men jag hoppas att det ska fungera som vanligt igen en dag .  Det är mitt mål i alla fall  och att kunna gå i skogen sedan med hundarna utan att jag  är halv dö  och  bara grinar eller morrar pgr värk  och att mina muskler och benet inte vill det jag vill .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar