fredag 29 januari 2016

Idag eller rättare sagt i morse och igår  så tänkte jag på en sak  som  jag redan som barn tänkte på ,
det är en underlig tanke men jag har tänkte den i alla fall . Ni vet ens jag  å då menar jag dig  ni du  som läser  i mitt fall jag själv då . Tänkte på  att jag är jag och ingen annan , men så tänkte jag   - Undrar hur en annan person ser på mig ? Undrar hur  jag själv  skulle se på mig om jag kunde se från den andres  och genom den andres ögon  men  av mig själv  på mig själv?
Ja jag vet  väldigt konstiga  tankar och funderingar , kanske så där knäppa som idiot förklaring varning .
Men tänk er själva  .... Att just du  Lisa eller Pelle är just ni  /du .  och att ni inte  blev någon annan .

Jag brukar tänkta  och tänker och påminner mig själv i mellan varven att just jag lilla Maria från Hällnäs  har fått uppleva detta  vad det nu må vara . Att just JAG är jag  och får uppleva detta .


Men mitt i alltet så  flyger jag i väg  på ett moln  i skyn  i mina tankar och funderingar  om livets konstigheter.
Att lilla Maria får vara med om detta , ja det är inte ovanligt att jag kan tänka mig sådant mitt i en vanlig grå vardag .

När solen skiner  med sin fulla glans  så lever vi . 
När solen skiner med sin fulla glans mitt i livet 

När livet skiner med sin fulla glans  så glöder solen 


Men från mina udda tankar nu till dagens underbara väder 
Jag blir ju så där sprudlande glad när solen skiner och när man ser hur den klättrar högre upp på  himlen . 




Ja man blir så glad när solen skiner så  . Det rent spritter i kroppen  på mig .

Och  så var jag hos en bekant som hade  bara vänt på sina 2 kaffe koppar och ställt  värmeljus i de . Hur lysande var inte det . Hur läckert  som helst tycker jag . 




Så när jag kom hem idag så hade jag fått post och svar  från rönken som jag hade gjort i onsdags 
blev både glad men ändå ledsen på samma gång . Svart på vitt  och ett svar som jag har väntat på och krävt att få veta . Men att jag själv ska inse hur allvarligt det är med min höftkula som  är trasig och är behov av ett byte . Detta skrämmer mig väldigt mycket men  mitt i alltet så vill jag kunna leva som jag har gjort innan det hände  för mer än 10 år sedan kanske det är nu 15 år sedan . Tiden går så fort så man tappar räkningen  på tid och rum .  Men jag vill ju verkligen kunna gå igen NORMALT  för det gör jag inte nu , plus slippa värken som jag har 24 timmar om dygnet mer eller mindre på ett eller annat sätt . 



Så nu har jag svart på vitt för min egna del  för jag behöver inse fakta att jag kommer aldrig att bli bra  och slippa värken  så länge jag kommer att ha den trasiga kropps delen  kvar . Att gå och halta jämt och ständigt är inte kul  det sliter på hela kroppen  både fysiskt och psykiskt . 

Så jag kommer att skriva och kontakta  min läkare om en operation . Både skrämmande och spännande på samma gång . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar