söndag 17 januari 2016

Nu har det snöat lite till hos oss, igår kväll blev det ju blia  = milda grader så att säga   - 5   det började snöa och jag har inte varit ute och skottat gården än . Men  jag har varit ute med hundarna på gården och då passade jag på  att sopa av bron det var lätt snö fortfarande  . Jag tycker det är så vackert när snön ligger på alla träd och buskar  , hela landskapet får en annan prägel på livet.  Vackert för ögat  i alla fall mitt men tror nog att jag är inte ensam om den saken . Sitter nu i skrivande stund  och hör hur små fåglarna  är i fågelbordet och plockar för sig solros fröna  och ser hur dom flyger fram och tillbaka . I övrigt så  är det väldigt lugnt i huset , något som jag uppskattar väldigt mycket . Så gjorde jag ofta när barnen var små  den så kallade  egna tiden , en stund för sig själv med tankar och funderingar eller bara få vara här och nu i lugnet.

Oj nu ser jag ju att det har börjat snöa igen  och det var ett vackert snöfall med  större flingor , måste ha just börjat  och det blev som tvär ljust . Ibland så är det verkligen  förunderligt med ljuset och mörker  hur det går  fort när det skiftar  som nu .  Satt just och tänkte på att fotografera små fåglarna är för mörkt min kamera  fixar inte det ... tror jag . Förmodligen jag som tror bara den fixar nog det mesta.


Lite bilder från i fredags  under arbetet gång och rutt  .


                      Det är från samma ställe men  på två olika tidpunkter  på dagen .






All denna underbara skog som  är så sagolikt vacker med all snö på 





 
                         Det är som  att långt där inne är det sagovärlden  är  bland tomtar och troll  älvor
                          och skogs väsen  och alla vilda djur så klart som bor i skogen .




                                                 Med uråldriga träd  <3



                                       Solens  ljus  under vintriga dagar , med ljus pelare och bågar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar