lördag 23 april 2016

De små tingen  i livet 



Det finns  stunder och ögonblick i vardagen som  bara finns där utan att veta om det för man ser dom inte  och det är små tingen som gör det . Det kan vara precis vad som helst   och jag kräver inte mycket för att bli så där över galet glad   ,det finns stunder  när jag blir så där galet glad så jag låter (tjuter av glädje och gör en massa ljud  . Låter säkert så dör knäppt  men sådan har jag nog alltid varit . När man blir så där sprudlande glad , tänker på när tjejer skriker av glädje och hoppar  tillsammans eller ensam  över något som de blir glad /lycklig över . Nu hoppas jag inte eller skriker heller men jag har mina små ljud för mig hahahaha.

Och det finns stunder med över små  detaljer som jag blir så där åå vad fint ååååå jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig  för jag inte hittar orden . De små tingen som egentligen inte är så märkvärdiga ting men jag ser saken på ett annorlunda sätt  kanske . Det var en gång som min stora syster som har fotat  i många år lika så min bror  som är en otroligt bra fotograf . Hon sa till mig en gång att du kan fokusera på det som är i förgrunden men ändå få en bra effekt på bakgrunden . Det som är nära och långt ifrån  men att få med sig det som ligger i vägen för det du vill ha  fokus på . Jag har testat många gånger , lika så att få lite suddiga bilder men ändå en  skärpa  i det suddiga  typ man får ana  bilden . Det finns helt klart namn på dessa ord men det kan jag inte . 

De små tingen i livets vardag .





Denna  är på jakt efter något att äta  för rätt som det var så var den


under vattnet och sökte , bara luftbubblor som avslöjar den


Vatten fall  är spännande   och att fånga vattnet  kan vara  klurigt ibland  , men vackert är det .

Vackra färger som både solen ger på de gröna växterna eller har dom tappat sin gröna för för de ser lite orangefärgade ut men detta med ett lite vackert ögonblick i livet .

  Så har vi detta med  is och vatten  som är magiskt


  En magisk värld  en värld bortom våran  in i sagornas små vättarnas och älvornas välde Tomtar och troll   Näcken  . Helt underbart 

3 kommentarer:

  1. underbart vacker maria du är duktig glöm aldrig det <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja jag tycker det är kul i alla fall och gör mitt bästa för att ha kul och få fram något ur det jag lyckas fånga . Tack så mycket Johanna :D

      Radera