torsdag 21 april 2016

Mera fåglar 




Jag  gillar fåglar och dess fjäderdräkter  för de har så vackra färger och de skiftar så vackert i ljuset   iland har man tur och iland mindre tur . Men man lär sig förhoppningsvis . 


Tyvärr så vände den ryggen till så  men det var det bästa av de jag fick , den var nära när jag upptäckte den men hann simma iväg så  och jag var för  långsam  med allt . Men den har en vackert bakhuvud   med det skimrade blå färgen  och den gulaktiga näbben . 



Denna vackra herre  med sitt spröt på huvudet  och dess vackra fjäder färg  .
 Dom  flyger  väldigt  roligt och låter väldigt  roligt med  snabb är dom  också .

 Honan  i förgrunden  hon är  lite brun  i ansiktet   hanen är med vit som den här nedanför

  Honan tyckte jag pratar en massa skit så hon vände baken till  och tyckte jag kunde gott fortsätta köra dit jag skulle än att stå stilla och ta en massa foton på dom .
Men lika som hanen så har honan spröt  på huvudet .




Denna skata satt   intill en tvättstuga när jag skulle  gå till en vårdtagare  så jag tyckte den kunde leka min fotomodell .

  Ser ut som den gråter stackare där . Men tror inte så var fallet .


Men detta var ju hur läckert som helst . Passar  väldigt bra i någon zombi film  hahahah
   Dödsbudet  och skatan   visar vägen  hahaha  lite fränt är det i alla fall när den blinkar  så blir den så vacker blå till färgen   på ögonlocken  . Men har tänkt kanske  om den kan se igenom det där höljet   för även faror kan komma när man blinkar och det kanske är så att skatan kan se igenom och hålla uppsikt   medan den blinkar


 Även denna  tyckte att  den hade fått nog av mig och tyckte inte det var kul längre  för den fick ju inte betalt så den började gå iväg  och tyckte nu får det vara nog .

Den tyckte jag var en  nyfiken  jäkel  till människa så  där stod jag och såg när den gick sin väg

  Ja där kan du stå människa  för nu går jag . HEJ DÅ



JA det är roligt att fånga så små ögonblick och jag  är glad och tacksam för de som ges . Jag ska nu dra mig tillbaka till sängen  för imorgon är det Fredag och jag börjar klockan 07,00  så jag önskar er alla en trevlig kväll och sov gott när ni ska göra det.  Ha det så bra  .Varm Kram till er alla . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar