lördag 9 april 2016

Under cykelturen 



Under mina cykelturer  är det många tankar och funderingar och fantasier  som far igenom mitt huvud .
 Dessutom så cyklar jag inte lika  som jag gjorde förra året   för min värk har blivit lite annars  nu upplever jag eller så är det för att det är början av  årets första cykel sväng ,även om jag har cyklat typ en veckas tid men det tar  ju tid med att få upp ångan i kroppen och musklerna  så klart. 
 Men dessa tankar  som kommer och går  kan ju vara allt mellan himmel och jord . Så kan det komma upp  i tanken  om min grabb som jag kan skriva om på Facebook  . Det är så här att jag är ju skild och har 2 barn  ja vuxna är dom ju  en flicka på 23 år som ska bli mamma i  slutet av juli  /början av augusti  och en son på 18 år  som bor heltid hos sin pappa.  Efter vi skildes så blev det delad vårdnad   och  exet hittade en ny kvinna  som är  rätt så styrande och  lägger sig i  en hel del .  Ja ja  så är det många av både män och kvinnor . Men  jag har nu inte fått träffat grabben  på över 1 år  det känns  väldigt jobbigt  och jag saknar han väldigt mycket. Jag är en öppen person och har inget att dölja . Jag har inte gjort något fel men det  har blivit så att grabben  har blivit mer eller mindre  portat från att träffa mig längre. Och jag är den  som inte tvingar mig på  heller jag vill inte att min son ska  lida i onödan .  Så jag håller mig från han  . Kommer jag till skolan så kanske det kommer fram att jag har varit där  och han får  en massa onödigt  skit när han  kommer hem  och det vill jag skona han från . Ja det finns så många tankar och funderingar om hur det går för han och jag får ju nu inte längre veta heller hur det går för han i skolan  eftersom han är fyllda 18 år  då måste han ge  sitt medgivande  om det . Det har han inte gjort (jag förstår han )   vad kan hända hemma hos han  ???

Men i alla fall så finns tankarna och sorgen över saknaden efter  han så klart  och då kommer tårarna  om jag är på väg till jobbet eller om jag är ute på min cykeltur .  Sist jag åkte till jobbet så fick jag ta en omväg innan jag åkte till jobbet för att lugna ner mig  . Det kommer så mycket saknad efter han  jag grinar som ett barn, det kommer tårar när jag skriver i stunden nu med . JA det är ett känsligt ämne . 


Jag tänker och funderar hur det   ska bli under sommaren  hur det kommer att växa  vid sommar stugan  om det blir en bra  sommar med värme eller blåst kallt och massor av regn . JA så där  allmänt   en massa tankar och funderingar . 
Jag stannar mycket nu efter vägen och tar kort därför  blir det så länge jag är ute och cyklar   jag cyklar inte på som jag gjorde förra året som sagt. 
Jag uppmärksammar det som är runtomkring mig mera nu när jag tittar efter . 


 En flygande Kroka som  inte var ensam    eftersom de hade en överkörd ekorre  att äta upp som låg på vägen . Men dom tog till flykten för jag stod still där  och störde dom .





Ett and par av någon sort  som jag inte vet  som låg intill åkanten  vid Åkroken


Svanarna  i Överklinten 




 

En vilopaus innan Mjösjön



En fråga till min Faster  Ann-Britt Hansson  . Är det i detta hus som din ena bror bor i ?


Rak sträckan  med den vackra utsikten



När jag tittar  som en tok  om jag ska se några fåglar så ser jag faktiskt  långt därnere - Lite svårt att se de små prickarna men dom står där


Lite större blir prickarna


Blir så glad när jag ser  dom  bättre och bättre

 

Vackra    fåglar som jag inte heller har  kunskap om  vad dom heter . Kanske någon vet vad dom heter  så skriv en rad och berätta  gärna . Blir så glad om jag får lära mig något nytt .



Sedan så  hade jag cyklat  hela Mjösjön  och vände  hem igen , sakta och lugnt  tar jag det. och längtade hem just när jag vände  cykeln . Kände mig väldigt lat och ville nästan  ringa min sambo men jag tänkte fy  så lat kan du inte vara Maria . Har du tagit dig ända hit så  får du allt ta dig samma   väg hem som du kom .


Som sagt var lugnt och  sakta tog jag det för mina ben  är inte ung längre  eller rättare sagt mina muskler är inte som dom borde vara  tyvärr . Men hoppas på att dom blir bättre . 
Väl hemma så var jag slut och trött   det var som jag cyklade ifrån all ork  resterande av dagen . 

Jag önskar nu  er alla en riktig trevlig lördag  kväll . Va rädd om er alla , Varm kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar