lördag 16 april 2016

Lördag och jobb



Så var det lördag och  jobbar helg  men det går bra när jag är inställd på att jobba helg. Jag har inte tagit med mig kameran på några dagar denna vecka men idag tog jag med mig den och tur var väl det. Alltid få man se något fint eller annat, även när jag ser igenom bilderna såhär på datorn så ser jag hur tokigt suddiga det kan bli men ibland lyckas jag  få något kort  med mindre suddigt .  Men jag tar ju från bilen igenom framrutan eller sidorutan och den kan jag ju ta ner , men bilen skakar och lika så jag så då blir det ju suddig t. Skulle jag stanna av så flög alla fåglar  skulle jag tro  och jag blir lite senare till jobbet  eftersom jag brukar ta även till  jobbet  men även mellan mina brukare . Jag vet att det är inte så bra men det är ingen brukare  som har haft ont av det  för jag kommer i rätt tid i alla fall . 






Att fånga solen på  kort är lite knepigt tycker jag men att det är en massa moln och grått väder ute men att solen försöker ta sig igenom kan vara lite kul och får en härlig effekt på bilderna










Denna bild  gjorde kameran något så det blev kanske rätt färg/ljusinsläpp eller jag vet inte . Ibland så blir alla bilder jätte  mörka  som de bilder som är ovanför . Men som sagt jag  kan ju inget  och att läsa mig till saker och ting är inte min sida . Jag leker mig fram istället .


Men så roligt att man lyckas fånga  de härliga stunderna och tillfällen   på bild är ju ett plus i tillvaron .




Nu  ska jag vara ledig några timmar innan jag ska tillbaka och jobba kväll , så jag får önska er alla  en trevlig Lördag  och var rädd om er alla . Varm Kram 

2 kommentarer:

  1. http://www.larslundmark.se/tornfalk.php
    de är en tornfalk jätte söt

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så jätte mycket för svaret. Det är alltid roligt att få veta vad det är för fågel :D Tack igen .

      Radera