fredag 8 april 2016

Fredag och helgen  



Fredag är gjord och det känns så skönt , jag har börja  bli så där riktigt less på  fredagar  och det känns inte så bra alls att känna den känslan . Att man ska vara så slutkörd efter veckans jobb, men jag är nog inte ensam om att känna så . Kan vara att man sliter ont   eftersom man redan har ont i kroppen , natten var som  lite annorlunda må jag säga . Jag snurrade och vände och vred mig  så ofta att den störde min sömn  riktigt jag tror jag vaknade mer eller mindre varje gång som jag vände  på mig och det var inte en eller två gånger . Jag råkade  köra armbågen i huvudet på min älskade sambo med  av olyckshändelse . 

Men idag så lyckades jag med att fånga lite bevingade vackra fåglar  med både  bättre och sämre skärpa som vanligt men jag bjuder på det . Och en och annan fångst . 

 Vackert när solen  skiner på fågeldräkten  och det speglar så vackert med färgerna 

   
denna var rätt så nära det var ett unde ratt jag lyckades  upptäcka den  men vacker
 De fyra första fåglarna  tog jag  på min runda bland mina vårdtagare .  Trevligt   med sol idag , det lättar alltid upp stämningen.




 Och att hinna med  när man är ute och cyklar och ser att där kommer två  flygare jaha stanna  och upp med kameran och zoma in  och  försöka  fånga något på bild är  inte heller det lättaste . Men en liten bit av den  blev det.


Att fånga en   som sitter och äter kvällsvarden tillhör inte till det vanliga  eller vardagen   men helt klart läckert att få se det så här .







Vackert med lite sol  nedgång  det blir så härliga  kontraster



Nu  gott folk så önskar jag er en trevlig helg   va rädda om er och varandra . Varm kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar