onsdag 20 april 2016

Lediga slöa dagar 



Lediga slöa dagar efter jobbar helg  men det kan man gott få ha  att slöa och ingenting göra  eller så där måste göra.  Vi   jobbar och  jobbar så många timmar av våra liv så man måste få ta igen sig och inte göra något med . Livet är ju bara så jobb och jobb sova äta skita  i princip.       
  Men vårat samhälle är ju uppbyggt så att det ska bara vara så  och många ställer sig den fråga  vem ska ta hand om alla våra äldre och vad ska vi göra när vi blir sjuka , ja det är sant  och alla barnen   som ska lära sig något om livets hårda skola. Ja livet är bara så . 

Men så finns det bättre stunder   med och dom ska vi ta vara på  som våra lediga dagar . 

Som igår så låg jag och myste  med vovvarna i sängen  och en Trixi som var  närgången 




Det var en sådan dag som jag gick länge i pyjamasen  och la mig en stund med  och hundarna hoppade upp och   tyckte de kunde ligga   bredvid mig med . 

Jag satt och stickade sockar av restgarner  så det stod härliga till fort gick det med . Började  på morgonen  med den första och påbörjade den andra lite mera på eftermiddagen  och avslutade på kvällen båda .  påbörjade idag med nya grejer .  Stickar ibland så fingrarna domnar bort  men jag fortsätter efter att  tagit en kort paus och gnidigt händerna  mot varandra . 


Stickade på restgarner  både de övre paret och de som är  de undre paret .   Dubbla trådar så det blev rejält    men det ska vara ordentligt när jag ska ha på mig sockar annars tar jag på mig dubbla  annars blir det ju ingen värme  om fötterna . 
   Så på en dag fick jag då 2 par sockar klara nöjd över detta som jag blev så kommer dessa att få följa med till stugan och få tjänstgöra där sedan i sommar. Det finns svalare stunder även i stugan och då  drar jag på mig dessa .




Skolade om lite små plantor med idag   Gurka och Tomat  och en Paprika  Ska bli spännande  att se hur det klarar sig  nu  och hur de växer . Hoppas att de tar god tid på sig så dom inte  växer så mycket på höjden utan att de får en kraftig stam  med och rotsystemet växer till sig .



Och Pelargonerna som jag klippte  på topparna  på de har fått rötter och jag satte två krukor  till dom
  Så nu hoppas att även dessa kommer att ta sig och bli kraftiga och buskiga och få blommor.  Men  hade mera att skoal om men jorden räckte inte  så jag får vänta ett tag tills jag köpt mera jord .


Bakade en citronsocker kaka ned  som smakade bra  och det tyckte även så min älskade sambo .


Morgonens väder var  en massa snö som föll   och regn på det och en massa vårstormar men så sprack det upp sedan på lite mera på eftermiddagen och  blev strålande vackert . Fast det blåste  mer eller mindre hela dagen det var nu på kvällen som det slutade att blåsa .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar