torsdag 7 april 2016

Tur 





Innan jag åkte till jobbet i morse så fick jag till mig i känslan att ta med dig kameran  för om du inte tar med dig den så kommer du att missa något idag. 
Sagt och gjort jag tog med mig kameran  och åkte iväg mot jobbet . Jag brukar sitta och spana efter vägen om jag ser något som jag vill ta kort på  och det fick jag idag . Jag brukar dessutom starta i god tid så jag inte behöver köra så fort     och så var det idag . Jag hann gott och väl till jobbet . 
Dessutom så fick jag se denna  och jag måste igen påminna er alla att jag är en   nybörjare  på att ta kort och  kunskapen har jag inga  utan jag tar kort för jag tycker det är roligt  och blir det bra kort så är det ju ett plus. 


Ja en rov fågel är det i alla fall .  Någon som vet vad det är för fågel så skriv gärna en rad . Den är ju som sagt inte så lätt att fånga den satt på längst upp på ett träd som de förmodligen alltid gör  för att spana  efter byten .  Och så kommer jag och ser den  och bromsar in  fågeln blir misstänksam och tar till flykten  och jag fångar upp kameran och skyndar mig att fånga den vare sig det blir suddigt eller inte jag måste fånga den . 
Följer den med blicken och tackar så mycket att den inte flög raka vägen in i skogen ja över skogen så jag inte skulle kunna sed den mera . Men den flyger över vägen och sätter sig på ett mindre hygge och jag har möjlighet att ta kort igen så gott det går . 
Jag tyckte och tänkte att det måste blåsa en hel del dör uppe på höjden  eftersom den  ha vingarna /vingen ute som den har . 


Fortsätter i alla fall  vidare mot jobbet  , får syn på dessa  måste stanna upp och fånga dom så gott det går .




De börja springa iväg  hann just med den andre innan han försvann bakom ladan .  Detta var då i morse 
 och dom var påväg  bort , När jag  åkte hem så var dom påväg  tillbaka .  Men då stannade jag inte för att ta kort  då ville jag bara hem . 

Börjar bli lite mycket vatten i vatten drag  nu 



Lite vardags jobbas  upplevelser  .





Nu är jag så trött att nu ska jag krypa ner under täcket och sova gott tills en ny arbetsdag vaknat till liv igen . Ha nu en trevlig dag / natt alla  där ute i världen . Varm kram till er alla . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar