måndag 18 april 2016

Mera falkfågel 


Måndag och det var snöblandat som föll idag från himlen  och jag hade turen att ha med mig kameran  och lyckas fånga  igen falk fåglar . Så glad och kunde visa   ett par  som jag hade på morgonrutten . De hade haft den fågeln hos sig i flera år .  Men kul var det att fånga den igen på  bild  både sämre och bättre bilder så klart.




Nr 2 som jag såg efter att den nr 1 hade flugit iväg  och jag uppmärksammade att det var något på gång . 



Denna var jag såg först fågeln nr 1  den flög och satte sig  i björken en bit bort  och sedan såg jag då den andre som flyttade på sig med  till nästa stolpe.



Var på väg till detta hem  när jag såg att det var fågel på gång . Jag blir så lyriskt glad över detta . det var snöblandat  på förmiddagen  och   från den stolpe som  man ser hade fågeln  lyft eftersom jag hade gått  längre fram  och försökt ta kort på den som här nedanför




Här var det inte så lätt men jag ville visa att dne satt där innan den lyfte och flög till huset .

 Jag  tog  både utanför bilen  och inifrån bilen





Här hade jag kommit upp på gården och smög mig försiktigt  med kameran i högsta hugg  och lyckades fånga den igen . Tala  om att Maria var super glad .


Strax efter jag fick denna bästa bilden av den så flög den igen . Men jag var så glad .
 

Dessa fyra renar har blivit kvarglömda  när lappen/ same folket var här för att hämta  hem sin hjord 






Och några tranor  på vägen hem  liksom renarna .




Imorgon Tisdag och Onsdag är jag ledig så då får jag se vad jag hittar på för något . Men nu ska jag njuta av att jag har jobbat klart  denna helg.  Jag önskar er alla en trevligt fortsatt  kväll av Måndag . 
Varma kram . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar