tisdag 5 april 2016

Tisdag och ledig 




Så var det Tisdag och jag är ledig idag   och har tid hos sjukgymnasten för att fixa till bäckenet som vanligt , ja det håller ju inte så länge det där   eftersom musklerna drar åt andra håll  så  ligger det ju inte kvar  och säkert en massa annat som  är galet i  lederna med så klart . Musklerna är väldigt starka  men på fel sätt  och åt fel håll  dessutom .  Jag kom på det när jag cyklade   en gång och det kändes som att benen skulle hoppa ur läge . Men så fick jag en  aha ja men herre ekors det är inte benet  utan musklerna som slår en knut  och som släpper upp sig typ . Men jäsiken i min låda vad det gör ont när det händer. Då jag cyklade hände det 3 gånger jag fick stanna  och det gjorde ont som ögat och jag kunde inte hålla tillbaka tårarna och arg blev jag på mig själv för att det ska vara så . Det släppte till slut och jag kunde cykla  en bra bit till innan ljumsken  hörde av sig och då vände jag . Dagen efter så gick hela turen  smärt fritt  , å tacksam var jag .  Jag klarade mitt mål och en liten bit till extra och jag har mina mål inför denna sommar med som jag hade förra  och uppnådde  det. 
När målet är nått så få ni veta det . 








Hit blev mitt lilla extra  och jag är glad att jag utökade  det och klarade det.







Jag är tacksam  att jag klarar av att cykla när  mina ben inte fixar att gå   , ja jag kan gå  för jag måste ju gå inne och jag  jobbar mina 75 %  i hemtjänsten  och jag går på ICA och handlar . Men jag tar inga promenader . Jag cyklar hellre  än att behöva gå . Jag längtar efter att kunna gå igen normalare utan att få så ont . Men  att cykla och träna mina muskler  gör jag gärna  så länge det inte är  halka och snö  då får jag ont och spänner mig  , men det får jag ändå när hösten och vintern kommer . Fast jag har ont mer eller mindre året om så det spelar ju ingen roll. Värme gillar jag då mår jag gott ,/ bättre  i alla fall . 

Nu ska jag  fortsätta och greja här hemma  så jag önskar er alla en trevlig Tisdag . Varm Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar