onsdag 16 december 2015

   Jag fick ju problem sist med kameran för att jag hade pillat på saker och ting som jag inte förstod mig på ,
  men fick så klart hjälp av sambon och han tryckte och grejade på själv och visade grejer som jag inte visste om . Åhh vad kul det blev igen  ha ha ha , ja det är komiskt vad lite det behövs för att göra mig så där sprallig glad . Satt här i köket och provade och höll på lite och idag fick jag ett sådär  infall igen att åka ner till havet  jag och hundarna  .

Där stod jag och njöt av lugnet  och vågorna ,solen värmde till och med  lite   men det var ju inte många grader ute som var kallt  som det hade varit nu någon dag.  Men det hade frusit på stranden så det var inte halt längre att gå där . Vackra kristaller  och ja ni vet så där härligt underbart att bara vara .

     

      Ja det var verkligen vackert




                     I vissa vinklar så ser det ut att det blir kvälls skymning men det är det som är det fina när
                      man fotar . Att få sitta och titta igenom bilderna som man tagit .
                      Jag kan sitta och titta på bilderna och beundra så vackra bilderna blev , låter som
                     skryt men jag är inte den som är högfärdig .   Jag ser bara hur bra kameran är  och hur fina
                     bilderna blir . Men jag har mycket att lära mig än.




          Även om massor av bilder kommer att vara ett och det samma  vy som jag kommer att lägga in
           så är dom helt unika för mig .  Jag hoppas ju att det ska vara lika unika för er tittare och läsare .
            Jag är ju nybörjare  inom blogg världen  i alla fall på denna blogg . Jag har gjort blogg förut
            men jag ville göra ett nytt kapitel i mitt liv  .




                     Att lära sig om hur man får det där speciella bilden är inte det lättaste . Att sedan välja ut
                       är heller inte lätt. Jag tycker många kort som jag tagit är unika och fina och vackra på
                       sina sätt .

 
                 Att få dom där närbilderna som jag önskar  får ta tid  att få till  men fantastiskt vad  det händer
                 under frost timmar på dygnet .

   
                       Att se och studera i närbild hur det har kristalliserat  är fantastiskt .
     


       Vatten och is  det har sin charm med






 

                                Ett rent skådespel  ett vackert sådant

       
                            Jag lyckades till och med fånga en fågel på bild ,det vill jag göra mera  för det var
                            verkligen roligt .   Men att hålla handen / händerna stilla så det inte blir suddigt ja det
                           måste jag öva på mera .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar