torsdag 10 december 2015

Tidigare i höst så var min stora syster upp från Göteborg  och hälsade på  ,våran pappa hade varit sjuk och hamnat på sjukhus och jag var rädd att han inte skulle klara sig. Men tur nog så gjorde han ju det, han kvicknade till och han bor hemma igen efter att han var en tid på sjukhuset och fick medicin för uvi  Urininfektion  en kraftig sådan  och har fått varit på ett kortids boende  men nu hemma och är sitt vanliga jag igen  ,även om krafterna har sinat mycket så är han hemma och har hjälp av hemtjänsten som han uppskattar väldigt mycket  :D

Under denna helg som hon kom så var det så mycket vi skulle hinna med . Jag hämtade upp henne i Umeå vid tågstationen kl 7 och så bar det iväg till våran syster som bor 5,1 mil norr om Umeå .
Men så var det en avstickare efter en väg för att se en glaskyrka efter vägen och som stod ute på en myr .
   
        En sol uppgång blev det  men inte helt klart väder var det den dagen .



                                   Vi tre systrar som har lätt till skratt . Det var mycket som vi fick prata om
                                       allt mellan himmel och jord . Många skratt blev det men även så allvarliga
                                     berättelser.



                                    Efter vi varit hos våran lilla syster  så åkte vi till våran pappa
                                    på sjukhuset .Vi köpte med wiener bröd som pappa älskar .
         


                                       Syrran som inte ätit sötsaker på flera  hon gjorde det bra  fast det blev
                                        knas i magen på henne . Men gott var  det :D






                                           Efter en lång dag så åkte vi hem  till oss och gjorde mat och åt  gott .
                                     
                                             Vi pratade om norrsken  och  hon ville så gärna ta kort på norrsken om
                                           det skulle bli något . Men hon gjorde kväll tidigt den kvällen ,jag lovade henne
                                            att jag skulle väcka henne om jag såg något norrsken . Sagt och gjort jag höll
                                           koll på norrsken och det kom  :D    Jag väckte henne  och sa nu får du stiga
                                           upp och klä på dig om du vill se norrsken .  Vi på med kläderna , ja hon
                                            i pyjamasbyxor  och jacka och med kamerorna i högsta hugg  och vi åkte iväg .

                                             Ut mot skogen där inga lampor fanns  och skulle kunna störa oss.
                                             Jag stängde av bilen så det skulle bli svart . Kallt blev det med ,
                                             hon den stackaren min syster som var ute i pyjamasbyxor och vinter jacka
                                              kände inget för hon blev i extas  över det vackra.  Tyvärr så har jag inga
                                              bilder att visa på detta skådespel.

                                              Men det var vackert   <3






                                         



                                 



2 kommentarer:

  1. Och så får vi ju inte glömma den ylande vargen!!!! ;)

    SvaraRadera
  2. Ja just det ja den ylande hahahah hunden hahahahaha ;)

    SvaraRadera