lördag 19 december 2015

När vi satt vid frukostbordet idag så kom det en Domherre  och satte sig utanför på busken ,  som tur hade jag tagit fram kameran redan för att förbereda dagens tripp till stugan .




                                           En Blåmes utanför det andra köks fönstret  , Blev helt lyrisk när det kom
                                            dessa små fina fåglar . Dom är så snabba  och jag är inte stadig på handen .
                                         Denna fågel vet jag inte namnet på. Men vacker .


  Sedan blev det stugan 

Det är inte så mycket snö men eftersom jag har en knasig bäcken som är i olag med min kropp så blir det tyngre att gå i snö än så bara lite . Om jag skulle be någon filma mig så skulle ni  tycka det är vansinnigt att jag inget gör åt saken ,  Som så många har sagt åt mig redan så många gånger nu  när de ser hur jag går . 
 Men tjur skallig som jag är  och för förmodligen lida skit längre fram i livet  . Men det gör jag redan . Men skam den som ger sig , jag kämpar på varje dag som alla andra . 



De var de som satt på sjön och pimplade  undrar om de fick något napp ?


                                Solen  försöker komma ovanför kullarna men det är knappt   så
                                  här före jul




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar