tisdag 15 december 2015

   Jag fipplade med den stora kameran som jag får låna av min underbara sambo och i morse så tryckte jag ju på en knapp som jag inte vet hur jag får till baka i sitt ursprungs läge. Ja Det blir ju så mörkt även om det är ljust . Men jag är ju den som inte har tålamodet att läsa igenom instruktionsboken . Jag har alltid vari varit den som lär mig efter praktiska övningar . Jag pillar och försöker och ser vad som händer . Men ibland blir det inte så bra av det.


Åkte till min faster i Hällnäs idag och hälsade på ,tanken var ju att jag skulle åka ut däromkring och fota, för de har mera snö än vad vi har här ute vid kusten . Men det blev inget utav den saken .
 Åkte därefter till Vindeln  till graven hos farmor och farfar  och tände ett ljus i lyktan sedan till pappa . Hade med mig hundarna idag  och både min faster och pappa gillar djur  så det var ju trevligt för dom att få träffa dessa  jyckar.



                                Jag stannade till efter vägen för det var en vacker utsikt  men att få det på bild är värre.
                                Jag har mycket att lära mig när det gäller fotografering  , men skam den som ger sig
         Skogen var så vacker

              Hemma hos faster Britt-Inger  hon hade julpyntat  och denna tomte har varit med i många år
               sedan jag var barn , så stämningsfullt  och vackert .  Hundarna hade jätte roligt det var så mycket
               att lukta på och utforska  .

                     Tåget kom   så det blev ett herrans liv på jyckarna därbak  för att både bilar och en sparkåkare kom närmare och närmare   . Ha ha ha      Sedan blev det graven och tända lyktan  ,det syntes  inget att jag tänt den men den brann där inne  i den frostiga lyktan  .
                                           En mycket trött pappa  som satt och pratade på för fullt men som
                                           blundade hela tiden . Fick go fika av mig ,hem bakat saffrans bullar
                                           och drömtårta . Han tyckte det var väldigt gott  :D
Min fina goa pappa som jag älskar så mycket  <3  <3  <3 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar