fredag 11 december 2015

       

                         Måste ju tacka min syster son  Mattias  Selhammer  som hjälpte mig idag  för att
                         jag fick till mina kort  dit jag ville :D
                       
                         Var till havet och stranden med hundarna och njöt  av att se hur hundarna  njöt med av att
                         få springa lös .


                                             

Sanden var frusen och hal 




Vågorna  brusade och Trixi och Wilda lyssnade och var både nyfikna men ändå så var dom vaksamma 
Det var ju inte lika mycket vågor när vi var hit sista . 

Men det är både vackert och rogivande att lyssna på vågorna .
Fast det blev lite stelfrusna fingrar ,men vad gjorde det när det var så roligt och lugnt att vara i nuet.

Det är så vackert när den himmelsk blåa färgen möter  barr gröna  färgerna .
Kontrasterna blir så starka  på något vis .



Nu när jag får låna min sambos fina kamera så gillar jag verkligen att ta  kort .
När det blir både fokus  och närbild suddigt  på ena och samma gång . Att leka med bilderna 
att lära sig , men att se bilden på olika sätt . Kan tänka mig att så många vill ha mera klara bilder och inget grummel ,men att det är lika så när man ser med blotta ögat man ställer in fokus på det man tittar på vare sig det är nära eller längre bort /ifrån .Det är väl det man ska lära sig på  :D

Hur roliga  effekterna blir med solljuset mot kameran  blir med 


















                     
                             Det rann en liten bäck ut till havet och där hade det frusit lite .Vackra mönster  Ett tag trodde jag att hundarna skulle försöka ta sig ut  på det lilla tunna täcket men dom har bättre insikt än jag tror jag som tur är .




Det var skönt att få sätta sig i bilen igen och få lite värme i fingrarna och om tårna som hade börjat nästan domnat bort .



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar