söndag 14 februari 2016

Fredagens jobbar kväll blev en lite annorlunda kväll  en massa messande mellan mina två systrar  om våran gemensamma mamma  som hade brutit tydligen lårbenshalsen och   exakt vilken dag det vet jag inte . Men hon hamnade i alla fall  på sjukhuset i Umeå och det blev en operation .
Fick ett meddelande från lilla syster att hon inte hade vaknat upp från narkosen och läkarna inte skulle göra lungochhjärt räddning på henne . Hon somnade in hon blev 71 år

Det var en kvinna som jag inte har så många minnen av , jag växte upp hos pappa som blev både min mor och far på samma gång  som jag har tidigare skrivit om .
Mamma Laila som hade lite sjukdomar som många andra har tyvärr  klarade inte av att sövas , hjärtat var för svagt  så hon somnade in . Så nu har hon inte ont längre heller .

Jag har inte så många positiva minnen om min och den korta tid med henne  och i vuxen ålder har det inte heller  varit så många positiva minnen . Mitt liv har rullat på vidare utan henne i mitt liv  även om hon var min mamma .

 Jag har ju som sagt bara halvsyskon men jag har klarat mig bra i livet ändå  :D
Jag har haft tur att få växa upp med pappa och mina trä äldre syskon .




                               ( en lånad bild är detta )




Jag hoppas kunna få lägga upp lite andra bilder senare på min mamma jag har inte så många på henne .
Så detta får duga så länge  . En gammal vacker bild av det förgångna  tiderna .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar