söndag 7 februari 2016

Igår  lördag så snöade  och det var inte så många grader kallt ute någon minus var det men sedan på kvällen så blev det  milt väder så om jag jade gått ut tidigare att börja skotta gården så hade det inte varit lika tungt . Men ändå var det inte så tungt  trotts milda vädret  som tur var.  
Men jag började med att gå ut med hundarna på gården i foppa tofflor (sambons  ) dom var stora  nog för att jag kunde ha mina tjocksockar på mig och det gick hur bra som helst . Jag skottade mer eller mindre hela gården ja infarten för det är så det är  på våran gård , infarten som bara behövs skottas . Att skotta med foppaskor  gick hur bra som helst  det är lätta skor och då blir jag ju inte lika trött och värk i benen heller .

Så bakade jag bullar fast tidigare på dagen så klart  började sticka på nya sockar igen . Låg och vilade på kvällen  eller så även på dagen . Jag har märkt att jag har uppmärksammat min värk  Atrosen så att säga . Den har blivit mera  på något sätt , mycket ligger nog i det psykologiska  från min sida . Jag har haft värk länge men detta är på ett annat sätt , mera i själva leden nu än vad jag har haft tidigare . Tror det är massor av att jag fått Svart på Vitt  nu genom min höfltleds rönken   så tycks jag har fått JÄTTE MYCKET mera ont än vad jag har haft tidigare. Ont  och ont värk  som heter tame ..... värk /ont  det har jag ju haft i många år , och gått som en ja jag vet inte vad . Jag blir ju uppmärksammad av mina vårdtagara som jag jobbar och hjälper hos , de frågar jag ser att du går illa .....? Jo jag har lite ont  så :)   Sedan så blir det tyst

Ja vad ska man säga ? Jag kan då säga så här   Att nu har jag större förståelse för de som har värk i sina kroppar , men var och en individ har vi alla olika smärt tröskel    .....hur  mycket man tål i värk på olika sätt .
Värk kan man ha   på så många olika sätt  acceptabelt och i olika situationer så är det bara . Jag brukar grymta och morra när det hugger till  när jag är bland folk  men visserligen jag har gjort det när jag även varit ensam ;)   Men ibland så går smärtan  så långt att jag tappar orken  och då kommer tårarna . Bara jag kan få gråta en skvätt och tycka synd om mig en litet ta g så tar jag oftast nya tag och det släpper lite och så naturligt vis  VILA .
Det sista dagarna i förra veckan  som var så hade jag sådan värk i båda benen från knä och ner till fötterna så  när jag kom hem och la mig på sängen så typ surrade  eller ja det var som de  surrade Eller hur ska jag förklara som om det rörde sig i benen  som en liten motor durr ljud fast i känsla  i benen  . Värk  trött känsla i benen . Det var så skönt att få lägga sig och vilken tur att jag klarade av den dagen på jobbet  :D



Lite vardags bilder från igår



                                          Vill prova och se om jag lyckas med detta






                   Bullbaket från igår , men har satt till en ny deg i dag .






                       Påbörjade sockar igår  kom så här långt  innan  jag började på en ny





                             som denna   , jag brukar köra två samtidigt  så blir dom färdiga  samtidigt  med .








                             Suddigt men jag tyckte det blev  bra med belysningen som lyste upp utanför
                             Grabben som renoverar  på nedre plan lämnade  strålkastaren på   , passade jag på att
                              ta ett suddigt kort  ;)



















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar