onsdag 10 februari 2016

 Onsdag  idag och det har varit grått och trist väder idag med , väldigt lågt i tak som man brukar säga , ikväll så har det även regnat här  just nu så är det + 1,0 ute men det blir väl väder omslag  igen sägs det ju . det där med väder omslag att många som har rematisk  värk  brukar känna av väder omslag   . Jag vet faktiskt inte om jag har drabbats av det än  men det kommer väl det med  kan jag tänka mig .
Det där med att det kan värka i olika delar av kroppen  på olika sätt och för varna  någon dag före att det blir annat väder och luft fuktighet   det har man ju hört . De tär nog så för ni  med kan jag tänka mig .
De gånger jag brukar få extra värk  på  något specifikt område  på kroppen har jag som inte tänkt på om det är i samband med väder omslag faktiskt .
Men jag kan få värk  typ köld värk från handlederna  och en bit upp men inte alltid samtidigt  inte båda alltså. Lika så i smalbenen  men inte båda samtidigt heller , brukar komma med  även så sommardagar och jag har varit barbent och det har blåst lite gran . Sedan på kvällen då jäsiken   i min låda vad det kan värka  som det är som in i märgen på mig . Det hände den våren  jag väntade min dotter min först födde . Den våren i maj var jätte varm och lite sval skön bris men sedan då kvällen kom ..Oj oj oj vad det värkte i benen  å jag kommer inte i håg om det var i båda benen . Men efter det har det alltid värkt när det har blåst lite  svalt . Men om jag har gått mycket kommer det med  som brev på posten . Värk i handlederna och en liten bit upp kan komma när som helst  , men inte alls ofta som tur är .
Benen där i mot är mer eller mindre varje dag efter jobbet  eller under dagarna  på ett annat sätt än Atros värk så att säga  om ni förstår vad jag menar .

Värk  eller köld värk i knäna  kan jag känna  men även under fötterna om jag går hos någon som har golv kallt det är som det tjalar ja jag vet inte om någon förstod det ordet hahaha mitt  norrlänska ord . Men det kylvärker alltså ett annat ord för det. Som typ tjälen i marken om vintern  men det är då tjala i kroppen   alltså kyl värker .Då vill jag har värme  , det är därför jag stickar sockar som är så mycket ull i  . det ska ju värma fötterna . Jag ligger själv i  sockar om nätterna  och  många gånger så har jag dubbla sockar på mig .


Och efter helgens extra värk så gruvade jag riktigt inför i Måndags hur jag skulle klara av att jobba. Men jag har jobbar varje dag  men när jag har kommit hem så har det durr surrat i båda benen som  som jag skrev om  tidigare i ett inlägg . När jag får extra ont underdagen så jag tappar  både ork och fokusering  på att ta det lugnt  . Jag blir rent grinfärdig  och vill som vara ensam bara för att få grina en skätt och lätta på trycket , vila och grina lättar mitt psykiska tryck för det blir påfrestning både fysiskt och psykiskt när man har så ont hela tiden  varje dag och i bland  ja kanske får många där ute varje dag  så jäkla ont att det grinar . Det är strongt gjort av oss alla som kämpar varje dag  med värk i våra kroppar av olika slags krämpor mer eller mindre smärta .

Jag är ledig imorgon  och det känns så himla skönt men jag ska till sjukgymnasten kl 7,30 för att fixa till bäckenet igen . Ska med bli skönt .



Men nu ska ni få se något roligt . Kaktusen som jag planterade om i höstas  kom inte med några blommor till jul men nu kommer de :D







                                  Ännu ett par sockar på gång  men tror dom blir för små till mina stora fötter
                                    men kan väl lägga dom på hög tills jag vet  vem som ska få dom . Jag brukar sticka båda två samtidigt så blir dom klar med samtidigt .


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar