lördag 27 februari 2016

Lördag har snart passerat klart och söndag väntar , men dagen har varit  bra  med en stads resa för inköp av mat på större  butik  än våran  butik är  och bjöd min sambo på fika med räksmörgås med te  .
Jag var otroligt pigg idag och skrutta omkring bland hyllorna och fick med det jag behövde , och innan jag ställde in alla varor så städade jag skafferiet ut med  alt som fanns där redan och torkade hyllorna och gick igenom allt som fanns  . Det var behövligt  för det fanns de som hade sitt bäst före datum som gått ut  för länge sedan .
 Så i kväll så  stickade jag sockarna klara de som jag provade på ett annat häl steg än vad jag brukar sticka  och den lilla söta koftan fick jag hjälp av min syster  att få färdig när dom var upp  när de var pappas begravning  . Det tackar jag så mycket för    annars skulle den helt säkert bli liggandes och aldrig bli klar .





Det är bara knappar nu som fattas  för alla trådar har jag fäst klart  . Jag måste ju träna mera på att sticka koftor / tröjor .  Det är avkopplande att ha något för händerna  när man inte gör annat så . 


Och så fick pappa en fin plats  på byrån under min  sambos alla barnbarn . Passar bra det för han älskar barn  och var alltid mån om oss barn  och barnbarnen . 
Så mycket körlek som han hade till oss som var runtomkring han . 






Min älskade pappa  <3 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar