fredag 19 februari 2016

Idag så var det då pappa Mats dag  hans minnes stund  , stilla och vackert . släkten var samlad  .
det var vacker och bra stämningsfull musik som blev vald .
En dag som jag har tänkt tanken för några år sedan på att den skulle komma och hur jag skulle klara av den, en dag som var oundviklig  och så är det ju för alla  vare sig man vill eller inte . För den vägen ska vi alla vandra en gång du föds och du dör ung som gammal .




Resan till Vindeln  med Syster Kristina med sin make Ulf  och jag tillsammans med min älskade Egon


                          Solen försökte bryta igenom dagens gråa himmel



                        Vi var en timme före för att det skulle ställas i ordning och hinna träffa Adjunkt och Fonus kvinnan som tog emot oss och hjälpte till med mycket .
Hinna hämta smörgås tårtan  och inhandla kaffe  med kaka till det .






När alla  kom och vi har fått hälsat på varandra eftersom vi alla inte träffas så jätte ofta så är det ju kul även om det nu tyvärr blev på pappas minnes stund så . Men även en släkting som jag känner till i mitt lilla minne  .





Så vackert och stilla vi minns dig pappa morfar farfar bror och svärfar  och vän 
Du har alltid funnits där  för oss alla  i vått och torrt  du har ställt upp  vad som än har varit . 
En underbart man med ett stort hjärta  för alla i din närhet . Du var glad och social  med alla  hade humor  och rättvis . 

Du älskade dina barn och dina barnbarn och barnbarns barn och du hann med att veta ett till är på väg och du glädjes över dessa liv .  Du älskade dina syskon  som har följt dig under ditt liv  och funnits där .

Du älskade fisket  naturen djuren du hade det i ditt liv som du älskade så högt . 

Du har haft ett hårt liv med värk och motgångar men du har alltid varit glad  och aldrig klagat utan kämpat  vidare . 

Du är fortfarande med oss i mångas våra minnen och glädjer oss  av det tokroliga glädjedagar vi fick med dig 


Att plocka fram minnet som du var är så underbart  tänkas och minnas hur det var och kunna prata om dessa  ska vi fortsätta göra . 

Att du håller ett vakande  hand över oss alla som du säkert gör redan så tackar jag dig för att du var min pappa  som jag älskar dig högt . 

Du lärde oss alla vad kärlek och glädje och humor var och rättvisa  och vad rätt och fel var . Tackar dig pappa att du har funnits i mitt och våra allas liv . Tackar dig pappa att du kommer att vara kvar i våra minnen och påminna varandra vad du brukar säga eller göra . 




En underbar man som du var och gav oss alla glädjen att få leva med .



Tillsammans med älskade Mimmi så vandrar ni på de gröna vidderna och njuter av allt det vackra och friheten  tillsammans med alla andra som gått före . Ni välkomnas från nära och kära som har väntat er och glädjen är stor tillsammans . 




En stund av sorg och alla vi har efter att vi mist dig kära Mats 
Men att få berätta för varandra de glada stunderna med dig   






Vi älskar dig   





                                     Tillsammans  gläds vi att vi fick lära känna dig och vara delaktig i ditt liv .




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar