lördag 6 februari 2016

Idag var jag till Vindeln  för det är lite grejer som ska ordnas upp inför minnes stunden efter min /vår pappa/farfar /morfar och svärfar och bror .

Men innan jag kom fram så tog jag det lugnt efter vägen idag för det var ju så vackert strålande sol idag , så otroligt vackert landskap det är ute med snötyngda träd . Ja det är som man körde igenom  sagornas värld, jag tänkte att det är inte på riktigt detta , vart finns tomtarna  älvorna (ja älvorna kanske sover nu under vintern ) Men sagoväsen som lever ute i skogen det var som en trollskog så vackert .












                                            Ja det var verkligen vackert idag  ,jag blir så glad extra glad
                                       när solen skiner så mycket   och all den vita snön lyser ikapp med solen .




Jag stannade till ner mot Vindelälven  för det är en vacker plats   innan jag skulle åka och besöka en gammal  dam  som varit min dagmamma en gång i tiden .



                             Solen värmde lite  men luften var sval och frisk


   

                             Den vita vackra snön från vägräcket

                                   Tant Ada Lagerqvist   en helt underbar dam  på snart 96 år  om jag inte miss fel
                                          Det var så roligt att få träffa henne efter så många år. Hon hade pratat om
                                   mig  och berättat  för Farbror Tage och hans fru Ann-Britt om vad jag tydligen hade
                                     sagt när jag var liten och var hos henne .
                                  -Vist sa du att det fanns glass i frysen ?  Ha ha ha jag minns själv inte detta
                                  men det var nog så det hade gått till  hahahahah. Faster Ann-Britt kan det där bättre
                                  än jag :D




                                                        Underbara Ada   <3





                                    Flitiga fingrar trotts stela  med värk så stickade hon sockar








3 kommentarer:

  1. SÅåååå underbara bilder !!!!!

    SvaraRadera
  2. SÅåååå underbara bilder !!!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ju extra vackert när solen skiner på en och vacker natur så :D
      Men du tar med ruskigt fina bilder <3

      Radera