onsdag 10 februari 2016

 Så har det nu gått några dagar sedan jag skrev här på bloggen igen , ja  så blir det i mellan varven   man får blogg torka så att säga . Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva och berätta  och  ibland så blir det bara en massa svammel .  Men  nu har det varit i alla fall plus grader  några dagar  med riktigt vatten halka på gården och andras gårdar med och detta är ju inte alls trevligt. I måndags  efter helgens  extra känning av värk tycker jag så gruvade jag mig för att fara till jobbet och jobba och sedan på det vetskap om denna halka .
Det var nästan så jag ville stanna hemma  för att jag förstod att hela jag skulle spänna mig så jag får ännu mera värk i kroppen (som om jag var den ända på hela jorden som får värk  och spänner kroppen när det är halka ) Skulle inte tro det ......

Men igår så så stannade jag till och tog lite kort efter vägarna /vägen  under arbetstid  ,måste ju passa på när tillfället ges så att säga .

 

                           Ja det var verkligen en grå och dassig dag i går . Grått hela dagen lika så kommer den säkerligen att vara idag.   2.1 plus grader  och det är som om det vore typ april väder . Men om jag har förstått så kommer lite kallgrader och vackert väder i morgon  och inför helgen  passar ju bra för jag ska jobba helgen .






Igår när jag åkte till min andra vårdtagare så stötte jag ihop med dessa två efter vägen





Dom var på vägen som jag kom körandes på  och sprang en bit innan dom vek av  och ut i snön .











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar