lördag 13 februari 2016



Jo det har varit och kommer nog att bli mer snö väder detta dygn men jag hoppas på att det ska sluta , just nu i skrivande stund så är det uppehåll . Men när man ska ut och jobba och köra på oplogade vägar och gårdar fast de tillhör kommunen så kör man  i snö mängder . Man hoppas på att kunna ta sig fram utan att fastna i någon för hög kant eller att snö djupet är hör högt så man inte kommer sig iväg när man har liks kommit fram och sedan när man är klar för att fara vidare att bilen orkar ta sig iväg . Man har sopat och skottat runt  broar   för att kunna komma sig in  till vårdtagarna .
Men det är ju så för hemtjänsten  men så även privat .  Men det är vackert med  i sitt snökaos  på något konstigt vis .





Man ska på med kläder ut och man ska in  och av med kläder   men det är en glädje att se deras glädje när man kommer   , det jobbiga är ju när man Måste vidare och dom vill att man stannar längre . För det finns ju fler äldre som vill att man kommer :)  







Ja nog är det vackert allt  så länge det inte ställer till det för framkomligheten så .



Igår  innan jag åkte till jobbet så snöade det med . Redan då började jag gruva för att behöva åka iväg och jobba men det gick bra när jag liks fick tummen ur  (som man säger ) .   Men förmiddagen så han jag ta lite kort på små fåglarna igen de är så fina lika så skator , men det är inte så lätt att få bra bild på de små liven .








                           så naturligt vis de underbara lurviga hundarna Wilda och Trixi <3






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar