tisdag 1 mars 2016

Dimma och frost 




morse så var det dimma ute  det han lätta innan jag åkte till jobbet  men det låg ändå kvar men inte lika mycket som tidigt på morgonen  när jag klev upp kl 05,00 .  Men det är vackert på något vis med dimma   naturen får  som en annan skepnad  tysthet och något mystiskt lugn över landskapet  på något vis , 


Men  när jag skulle köra ut från gården så upptäckte jag något  som fick mig att köra tillbaka en  liten bit in på gården och ta ett kort , så kom jag och tänka på jamen självklart ni vet man lägger ut bilden  på facebook  en vardagsbild  . Det blev lite reaktioner  av mina kvinnliga vänner  där .många skrev usch  , fy . huva   ord över bilden , Min sambo som gick före mig till jobbet hade aldrig sett den men jag såg den . 

Detta var det som jag såg . 



Jag tyckte det var en rolig grej  så jag tog kort och la ut den på facebook   Men det var denna  underbara lilla Wilda som hade förmodligen glömt att ta med sig den in igen  om det var i går kväll eller om det var i morse när hon var ut på gården . 



Wildas leksaks råtta som hon brukar ha  i munnen när hon går ut och kissar  och ibland så släpper hon den  och glömmer bort att ta med sig den in . 
Första gången jag hittade denna lilla gosse djur råtta var i min sambos  sommar stuga   i ett trädgårdsland som vuxit igen som jag hittade den . Jag hajade till när jag såg den först  men sedan såg jag att det var ett gosse djur  men då visste jag inte att det var Wildas  utan tänkte att det var någon av min sambos  barnbarnen.  








Men så var det dagen med det vackra landskapet   med frost på träd och buskar .



                                          På väg till jobbet


Arbetsdagen har börjat  









 


Man kan tycka att gråa vardag men  jag är den som kan se skönheten med en grå vardag med . 


Så lite vårkänsla  inne i vårat kök   


Lite suddig bild men det bjuder jag på  . 

Hoppas att er dag har varit bra som min dag . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar