torsdag 3 mars 2016

Sorg  Sorgearbete 





När man sörjer en nära  anhörig  så sörjer man olika  och olika länge  , Man måste tillåta sig själv att sörja  på sitt egna sätt . 
Igår n'är jag åkte till jobbet för kvälls passet så kom det över mig  minnet  att jag kommer aldrig att få träffa min pappa igen  inte här på jorden och inte i mitt jordeliv i alla fall .  Så tårarna rann  hejdlöst och jag tänkte jag kör väl ihjäl mig om jag inte skärper mig så jag ser vägen .  Men jag tänkte även på när han var frisk och sedan efter att han hade fått sin stora hjärnblödning  skillnaden  och tänkte efter att det var bra att han fick gå till vila efter en sådan  händelse . Jag tänkte och påminde mig själv att han har det så bra nu där han är nu  ingen smärta i huvudet  inte ont i ryggen som han har haft problem med . 

Så jag lugnade ner mig  och kände lättnad . 


Men så har jag en annan sorg   som är levande , min son som jag inte får träffa  och har inte träffat nu över ett år sedan . Det blir lite mer privat hur det ligger till . Men det är en levande sorg som påminner mig  om att han fortfarande lever men jag får inte träffa han .   Jag har varken drog problem  eller andra problem heller det kan både sociala   skola här i kommunen  intyga . Men framför allt min släckt och vänner intyga om , för annars så kan man ju tänkas att det skulle vara det . Jag har ett skötsamt liv och fast inkomst jag betalar mina räkningar jag har mat på bordet och en säng att sova i . 
 

Det är en stor sorg att inte få träffa sitt egna barn  och jag vet att jag är inte ensam om detta , utan det rä så många runt om i världen som är utsatta för detta . Det är väldigt tragiskt . 
Det är en levande sorg , en sorg som är mer jobbig för personen är inte död . 
Det kommer upp i drömmar   och det kommer upp i vaket tillstånd  av sorg .


(lånad bild)





Sorg  på olika sätt . Jag saknar min pappa  som jag växte upp med , min mamma kände jag inte   som min mamma . Min som lever han får jag inte träffa . Jag saknar han  väldigt mycket  och jag kommer att vara här  när han är redo att ta  steget   . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar