lördag 19 mars 2016

Lördag morgon 



Lördag morgon och jag vaknar tidigt fast jag är ledig i helgen  och har inte någon piska över mig att stiga upp , men när jag  känner att jag är pigg så kliver jag upp . Har hunnit äta frukost och ser hur solen  kliver upp på himla valvet  , hundarna har varit ute och kissat  så allt är nu lugnt . Min älskade sambo  sover vidare   när klockan är  6 ,15  för jag själv vakade för en timme sedan . Jag tänker mera och fantiserar  på morgonen ja jag tänker och fantiserar   vilken tid på dygnet som helst men på morgonen då de flesta ligger och sover så blir det mera påtagligt .
Det blir som jag mot världen den sovande samhället   typ  , fast det är förmodligen en massa människor som är vakna de som ska upp och jobba helg  och så . 

Men det blir mer tyngd när man är vaken själv i hemmet  och hur man hör den andre sover vidare ovetandes om vad om vad som  händer.   Jag gjorde lika dant när mina barn var små då var jag vaken först  medan barnen och barnens pappa låg och sov , men jag somnade  tidigt om kvällarna med  eftersom jag var uppe tidigt på morgonen . Men det är skönt med så kallade egna tider  /egentid   som småbarns förälder så blir väl egentid på toaletten  den tid man förhoppningsvis får, Men även som tonårs förälder sedan när alla barn är vuxna och inte bor hemma har man hur mycket egentid som helst  och kanske längtar tillbaka för det är så tomt och ensamt . Jag är inte ensam längre  men jag gillar att vara uppe tidigt när jag är pigg vill säga. Det är då jag tänker och funderar  önskar och fantiserar som mest .  Fast när jag är ensam   vilken tid på dygnet som helst så gör jag det vare sig dag  eller morgon . När jag är ensam då flödar min hjärna över av alla sorters tankar och funderingar .  




Så vad kommer denna dag att bjuda på mån tro ? Jag har inte skrivit något blad för det än utan det kommer väl så småningom  . Vad ska ni hitta på i dag och i helgen ?  Att ha planer för var dag kan vara bra och det kan lika så vara lite mer tomt när man inte har planerat in något särskilt utan man bara flyter med . 
Men jag önskar er  alla där ute  bloggläsare en trevlig lördag .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar