söndag 20 mars 2016

Söndag  och ledig 





Så var det söndag och jag sov lite längre än vad jag brukade göra  och det händer ju inte så ofta   men det var behövligt . Tänkte på nu  när jag satte mig ner och tänkte skriva lite  så tänkte jag på att jag skriver m min vardag , ibland så tänker jag på  inredning men jag är inte sådan  som kan hålla den mode inredning i mitt hem . Fast nu är jag ju ingen husägare utan min sambo som äger huset och  inredningen står han för . Jag flyttade från min  lägenhet och rensade ut  allt . det var inte mycket jag behöll , sålde på köp och sälj och gav bort till min dotter    och mycket av små grejer  gick till röda korset häri Robertsfors . Jag hade redan tänkt på det när jag flyttade hit till Robertsfors  eller önskade  att den dagen jag hittar en man i mitt liv och får flytta in till han med ett helt möblerat hem redan för jag har inget i värde i mitt hem . Sagt och gjort  det  slog in min önskan  och det är jag innerligt tacksam och glad för . 



Men vist jag gillar inredning med , men så länge jag bodde i min lägenhet så  kände jag att det är ingen ide att inreda  och få till det för jag kommer att flytta snart  igen så jag tyckte det var helt onödigt att börja inreda . 
 Vi är alla olika i det fallet  och tillslut så tänkte jag med så  att  när jag gick på olika affärer och såg något  fint som  det där skulle jag vilja ha  men vad ska jag ha det där till ? SÅ jag köpte det inte , jag  köpte mat istället . 




Blommor av alla slag tycker jag om men även där så blev det mindre och mindre  med åren , för när jag flyttade till min lägenhet så hade jag alla fönster och mer därtill  fullt med blommor jag älskar blommor . Och det gör så även min sambo  och det är något som jag gillar . Att vi gillar båda två  att greja i trädgård i hans stuga och jag  älskar att  sätta mig ner   och greja och dra i ogräset även om det är jobbigt i bland men  man ser hur bra det blir . 



Lika så att prova  på nytt   och se hur slutresultatet blir  som detta med dessa  vår lökar  jag har fått plocka bort  några stycken för det blev upp murklade  det blev som bara pullver  när man kände på löken så det är  dessa som är kvar . Jag satte  i höstas  i stugan vita och svarta lökar  så det ska bli spännande och se om det blir något av de . Plus att jag såg  i går  på ICA  om att de fått in vårlökar ååå vad kul . Jag måste kolla upp de med och måste ju köpa . det är något som  jag kan lägga pengar på något som jag tycker om .  Och det är ju en glädje för många som ser det ,i alla fall jag själv och Egon . 



Denna  pelargonia  satte jag som frö förra våren och det var för sent i grunden för dom kom upp så jätte sent . Jag hade ju glömt bort vad det var som jag satt nästan . Plus att det var så många frön sm aldrig grodde då . Men i år har Egon sagt att vi ska ställa här i köket på bänken som man kan ha bättre koll . Jag har så många    blommor som jag skulle vilja så  och se  hur dom tar sig . 




Det blev  6 stycken  plantor tror jag    men jag har inte plast för alla här i köket  men ett sido fönster i sovrummet kanske jag skulle ta  och ge plats för .  Får se hur jag gör  senare idag .  Då har man bättre koll i alla fall . Men  när det då blir alla frösådder man sår då blir det massor överallt  och man ska leva med det med . 



Dessa köpte  lökar kommer jag att sätta i stugan , dom har Egon fått på sin födelsedag av sin pappa eller sin syster jag vet inte  . Men alla lökar som jag och vi köpt och fått kommer att planteras ut  i stugans . Blir spännande och se om de överlever  . 



 Nu önskar jag er en fortsatt trevlig söndag . 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar