onsdag 30 mars 2016

Igår  ledighet 








Igår Tisdag var jag ledig liksom idag Onsdag   och igår sa jag till min sambo att jag tänkte mig ut på cykeln och han tog fram den åt mig . 



Det var lite funderingar om jag skulle vara som en nybörjare på cykeln igen  , att vingla och att det skulle hugga i hela kroppen för lilla minsta   ryck eller hopp. Men det gick faktiskt riktigt bra . 

Jag fick min dotter på tråden innan jag ens hade hunnit iväg någonstans  men hon var med mig en bra bit på vägen , nästan ända hem igen  och hon var med mig när jag stannade  för att ta kort  med.  Vi pratade om allt möjligt .







Cyklade till  så kallade Åkroken som folket här  i Robertsfors vet vart det är . Men hit cyklade jag de första åren  när jag började cykla här i trakten  exakt hur långt det är vet jag inte riktigt .




Igår så cyklade jag en liten bit bortom den  platsen  och jag tog det lugnt  eftersom jag stannade av och tog en massa kort , men jag kan lova er att min kropp  känner jag idag  hahahahah. En aningens  trängs värk har jag  och på konstiga ställen  som i ryggen . Jag har spänt  så klart   av ovanan att cykla  men det ska väl ge sig innan sommaren är över .



En  lurvig häst  passerade jag i båda riktningarna men tänkte inte på den   första svängen men på återvägen .




Så har vi det vackra klockan som  ligger intill  begravningsplatsen  strax utanför  Robertsfors



 Och dessa vackra björkar   , tänkte på det att det är verkligen underligt och helt fantastiskt  att det ger av sig så mycket energi    och tinar upp  på våren  . Vackert och magiskt  och alla skuggor som faller .



Idag  Onsdag är det dimma  och inte alls lika varmt som det var igår . Men dagen ska väl gå fram i alla fall  trotts dimma . Vad ska ni hitta på en sådan dag som denna ?  Jag har inte riktigt tänkt så mycket på vad jag ska bjuda dagen på . Det återstår att se. Önskar er alla en riktigt trevlig Onsdag .  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar