måndag 21 mars 2016

Måndag  och polis 







Dagen började  med ett polisärende  , nej jag skojar . Jag stod vid köksfönstret och så kommer en polisbil och kör förbi . Jag fram med kameran och in i sovrummet och tittar genom fönstret  och ser hur sakta Polisbilen kör , jag funderar naturligt vis och nyfiket undrar vad som är på gång ?!
Jag fotar så klart  och  när jag  inser att klockan går fort i väg när man har roligt så måste jag göra mig i ordning för att åka till jobbet.  När jag då kommer ut och sätter mig i bilen  och backar ut från gården så har det tillkommit fler Polisbilar men  jag lämnade den stora kameran inne och jag känner att det kanske inte är så lämpligt att stanna upp och plocka fram mobilen för att fota.  Då kommer dom väl efter mig och funderar vad jag håller på med . Men senare på vägen   till jobbet så ångrar jag bittert att jag inte körde in på gården och sprang upp  och fotade från sovrums fönstret . 
Men gjort är gjort .


 Konstapel sitter redo och sätta dit fortkörning och  kolla  nykterheten   .
De var 4 bilar varav två Civilbilar med  de som jag inte tog kort på .
De gör ju bara sitt jobb  som alla andra med gör .








Detta kunde jag  dokumentera från sovrums fönstret  .

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar