torsdag 10 mars 2016

Glädje och tårar 





Dagen började hur bra som helst med solen som var mer än välkommen  till oss  nordbor 
med bra musik på radion på väg till jobbet och   solen tittade fram  det kunde ju inte bli bättre . 
Värmen som kom  med solen men jag hade ingen  möjlighet att sitta still i ett hörn  och sola  eller njuta av värmen  idag . Utan det var jobb och inomhus arbete  som gäller men jag  var glad för de som var med solens strålar och värmen jag fick känna de korta stunder som gavs mellan tvättstugan och en liten stunds prat med en äldre herre  och övriga som jag träffade  där på gården . 



Solen är verkligen en härlig energi  som vi alla behöver , men nu vet jag att det finns individer som helst  hoppar över solen  av olika anledningar . Men i vilket fall som helst så njöt jag verkligen   man blir så  glad . 

Vägen till jobbet  så fångade jag upp detta ...



  Att fånga  dimma  har jag lite svårt med  men denna gång  lyckades jag  och super glad blev jag när jag såg det. Jag tycker det är så både vackert och sådan mystik  över det hela .




Lika så med solen  att fånga den så här  med molnen som  ett skydd för det starka ljuset  annars blir det ju bara massa starkt ljus  . Men som sagt jag har mycket att lära än  när det gäller att fotografera .  Men även detta med att fånga solen så här är med  ligger lite mystik över det.


Underbara Wilda och Trixi  



Att fånga små lite udda detaljer  kan vara skoj  tycker jag att få ett annat perspektiv på vardagen sådant som bara finns där  runtomkring oss men man tänker aldrig på det .
Att  se saker och ting  från ett annat sätt  tillhör kanske inte vardagen  men  ett litet titt och man upptäcker saker som man aldrig har tänkt på .  Behöver inte vara  märkvärdiga  detaljer eller  särskild utvalda  heller . Bara så där slumpmässigt.



När jag tänkte på takdroppet så trodde jag aldrig att jag skulle lyckas med att fånga upp något överhuvudtaget . Men dom finns där   , blir glad när jag  fångar dom i fallet .


Tanken här var fokus på taket men det blev kvisten som  blev fokuset  . Det som är djupet och det avlägsna  bildar  helheten


I väntan på våren och spirar liv och  skjuta  nya grenar  och lövsprickning det är underbart


Denna  Kaja  fick besök och de fick mycket att prata om ser jag . Trevligt med sällskap så där  på  höjden, jag undrar vad  som förtäljdes  mellan dessa två bekantskaper





Nu går jag och lägger mig  sa Trixi och gick .









När det gäller tårar så kom dom när jag besökte  sjukgymnasten , jag hade lite EXTRA ont  efter  jobbet idag,  det blir så när bäckenet lägger sig galet och jag står och går mycket  om dagen då säger kroppen STOOOOP   vila  gå och lägg dig men det funkar inte så   inte i mitt yrke .   Jag brukar knoga på och grina  ett skvätt  och lätta på trycket   har jag möjlighet att sätta mig ner eller bästa lägga mig ner  och få vila så brukar det  bli lite lättare livet igen . Men jobbar man så fungerar inte det , då är det att  knipa ihop och vid något tillfälle  komma in i bilen och släppa på trycket och låta  sig själv grina en skvätt . Ta nya nappa tag och fortsätta .  Men det känns bättre  efter jag var hos sjukgymnasten , Han såg att jag hade ont idag  och det gjorde ju inte saken bättre heller så tårarna kom även hos han   och efter behandlingen så frågade han  hur mycket jag jobbade  jag sa 75 %  han frågade om jag inte skulle gå ner till 50 %  för att  slippa  jobba när jag har så ont . Jag sa ONT har jag 24 timmar om dygnet mer eller mindre  så vila gör inte det bättre . Han tyckte synd om mig när han såg att jag gick mer illa än vad han sätt mig tidigare . Jag  grät  i bilen sedan när blev ensam och tänkte på vad han sa . Nej jag kan inte jobba  mindre än vad jag gör . Jag kommer att jobba så länge jag kan gå och   ta mig fram utan att grina för varje steg  jag tar. Men kan tänka mig att det finns de som har det med . Jag tycker dom gör det bra som har en sådan värk . Tjur skallig som jag är så kämpar jag vidare som så många andra gör här i världen . 





Nu mina vänner  ska jag gå och gör sällskap med min  älskade sambo . Ha det så gott i kväll  och va rädd om er alla .  Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar