fredag 11 mars 2016

Fredag  och helgen  





Fredag och helgen ligger framför  och  det är på schemat både handboll och fotboll och hälsa på hos min dotter som gäller .    Jag har inte någon av mina egna barn som är intresserad av idrott men skulle dom ha varit det sedan liten skulle jag varit med  dom och träningar och matcher som övriga föräldrar är  med sina barn .  Min sambos stora barn spelar både fotboll och handboll så det är en självklarhet att vi ska åka och titta   i den mån som man kan .  Han har alltid gjort det och det ska inte bli någon förändring att inte göra det  efter det han träffade mig . Jag tycker det är roligt fast jag inte förstår mig på varför de blåser  och stoppar  spelet ideligen ,jag brukar fråga flera gånger varför  och vad hände nu ? Ha ha stackaren han har fullt upp ibland att svara på mina frågor , ler  jag kan ju inget så jag måste ju fråga  för att få svar . 


Men idag var det med fint väder  kanske inte hela tiden men det var  i alla fall bra väder  och hoppas på fint väder i helgen . De trä som roligare att fotografera då  tycker jag . 









Det är så helt underbart när man ser hur långt  upp på himlen solen  kommer nu om dagarna och dagarna blir ju längre . Man här  hur fåglarna lever upp och kvittrar   så där som våren ska vara .
Förr så tänkte jag på ur det dröjer inte så länge tills det är snöfritt och det är spirar av grönska och liv i skog och mark . Tiden går så fort   och man glömmer bort att reflektera över  tid och rum , vardagen flyter på  och man gör det vardagliga  och   jobbar och man kommer hem  lagar mat  ser på tv och sover och upp igen och jobbar . Sådär snurrar det på  den dagliga rutinen för många .   Men ibland så kommer jag på mig själv att jag har inte varit här och nu , jag har missat en massa dagar  veckor    månader. Tiden flyger som iväg .


 


Hoppas att ni alla får en trevlig helg  och var rädda om er alla . Varm  kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar