fredag 25 mars 2016

Långfredag 



I går var jag ledig på skärtorsdag  och det kändes väldigt behövligt , det är som om mina lediga dagar inte räcker till   för att jag ska hinna få tillbaka mina jäklar inamat  så att säga . 
Även om jag inte gör så mycket  om dagarna , men jag vet av erfarenhet att jag har mina perioder  som mina krafter sinar totalt  och jag kunde bara sitta på en fottölj en hel dag  till och med somna där  någon timme . Det var när jag var singel  , men det där följer med tydligen  ni vet vårtrötthet  . Konstigt om våren ska man ju bli pigg och få en massa energi och hitta på en  massa roligt . Jo visserligen men  om jag hade mina ben i behåll skulle jag naturligt vis ha varit ute och promenerat  men lika så kunde jag ha varit och tränat på ett gym. Men nu har min motivation  försvunnit för flera månader sedan så  nu är jag bara fruktansvärt lat . 

Jag kom ihåg  att när pappa hade dött  så var det som om min sorg tog jag ut på att sätta min på tränings cykeln och cykla  typ 1  mil . Jag grät och cyklade i mellan varven  , det var som om jag fick ett sätt att ta ut mina krafter på det sättet .  Jag vet att om jag blir arg och ledsen  och förbannad  så kan jag träna  lite hårdare för att tömma mig själv på allt som är inom mig   det kan vara  om allt möjligt . 

Men nu är det verkligen  så där lågt med motivation att det finns inte  någonstans .





JA det är det här som jag längtar efter . De soliga varma sommar dagarna , fast det var en kall försommar  förra sommaren .  Men detta är  som  håller mig i trim men jag är inte ensam om detta, 










Och så naturligtvis  att jag ska kunna cykla igen  . Det är något som  jag  längtar efter väldigt mycket efter .




Men än har vi  mars men det är på slut tampen med den månaden med . Påskhelgen är här och  allt som tillhör den . 

Jag önskar er alla nu en trevlig Glad Påsk   och ta det försiktigt ute på vägarna  och var rädda om varandra. 
Varm Kram 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar